Gratis vertoning van Most Likely to Succeed, met nabespreking door experts, in de Science Filmclub van Inscience en NEMO Kennislink.
Zijn onze educatiesystemen toe aan radicale vernieuwing? En hoe moet deze verandering dan vorm krijgen? In Most Likely to Succeed wordt het Amerikaanse onderwijssysteem vanuit een historisch perspectief onder de loep genomen. De prikkelende documentaire volgt docenten, ouders en leerlingen op de onorthodoxe middelbare school High Tech High en breekt het debat open over hedendaags onderwijs.
Na de film gaan we de dialoog aan over onderwijs in Nederland. Moet het Nederlandse educatiesysteem op de schop? Zijn ook wij te veel gefocust op het behalen van toetsen? En hoe bepaal je eigenlijk wanneer een onderwijsmodel geslaagd is? Dit gesprek voeren we samen met twee experts. Monique Volman is hoogleraar onderwijskunde aan de Universiteit van Amsterdam. In haar werk richt ze zich op het verbinden van onderzoek en onderwijspraktijk. Harold Bekkering is hoogleraar cognitieve psychologie aan de Radboud Universiteit. Hij schreef het boek ‘De lerende mens’ over de toekomst van onderwijs.
Deze avond is de tweede editie van de Science Filmclub van InScience en NEMO Kennislink. Iedere eerste woensdag van de maand komen we online samen om een wetenschapsfilm te kijken en samen met een expert na te praten. Op de hoogte blijven? Wordt lid van de Science Filmclub en ontvang e-mailupdates over het programma.